Význam personalizace v CRM roste. Proč je tak důležitá?

In Technika

Sílící konkurence napříč naprostou většinou oborů a rostoucí požadavky zákazníků. To je „kombo“, které na firmy klade čím dál větší nároky. Bez propracované strategie pro řízení vztahů je proto dlouhodobý růst podnikání takřka nemožný. V posledních letech je prioritou tzv. personalizace neboli přizpůsobení produktů či služeb na míru konkrétního klienta.

Personalizace jako konkurenční výhoda

Termín personalizace jsme vysvětlili v úvodu. Ale proč zákazníci preferují dlouhodobou spolupráci se značkou, která jim poskytuje personalizované zážitky? Důvod je prostý – nepřipadají si díky tomu jako jedni z mnoha. Jedinečné a relevantní zážitky v nich vyvolávají pozitivní emoce, díky kterým mají důvod k opakovanému nákupu. Pokud tedy stále přistupujete ke klientům stejným způsobem, zbytečně ztrácíte konkurenční výhodu.

Sbírejte a analyzujte data

Pro dosažení efektivní personalizace je zásadní systematický sběr a následná analýza dat. Moderní CRM systémy jsou v tomto směru nezastupitelné. Automaticky sledují a ukládají informace o každém zákazníkovi – od historie nákupů přes komunikaci až po interakce na webových stránkách.

Pokud momentálně hledáte vhodný software, vyzkoušejte český Outlook CRM eWay-CRM. Nabízí pokročilé funkce, díky kterým snadno analyzujete preference zákazníků a odladíte marketingové aktivity tak, aby byly co nejefektivnější.

Přizpůsobujte komunikaci i produkty a služby

Personalizace by měla být komplexní. Nasbíraná data byste proto měli využít v rámci komunikace (v e-mailech, textových zprávách – a třeba i přímo na webu, který je dnes možné také individuálně přizpůsobit) i v nabídce produktů a služeb. Jakmile zákazníkům zobrazíte relevantní zboží, prakticky ihned zaznamenáte nárůst prodeje až o desítky procent.

Nezapomeňte však na dodržování etických aspektů a respektujte soukromí zákazníků. Ochrana dat je klíčová k udržení důvěryhodnosti a dobrého jména.

You may also read!

Zlato s garancí. Jak koupit kvalitní, investiční poklad?

Chcete někam investovat, ale nejste zrovna milionář, abyste si mohl dovolit koupi něčeho většího? Nevadí. I běžný člověk může

Read More...

Adventní kalendář 2023 s kosmetickým překvapením

Pomalu se blíží adventní období, přičemž tradiční pomůckou pro odpočítávání Štědrého dne je adventní kalendář. Pokud vám však čokoláda

Read More...

S Modrým Koníkem bude každá těhule v obraze

Nešťastná třináctka? To v těhotenství rozhodně nehrozí. Třináctka je zde jednoznačně spojená s koncem prvního trimestru těhotenství. Třináctý týden přináší úlevu

Read More...

Mobile Sliding Menu