Význam personalizace v CRM roste. Proč je tak důležitá?

In Technika

Sílící konkurence napříč naprostou většinou oborů a rostoucí požadavky zákazníků. To je „kombo“, které na firmy klade čím dál větší nároky. Bez propracované strategie pro řízení vztahů je proto dlouhodobý růst podnikání takřka nemožný. V posledních letech je prioritou tzv. personalizace neboli přizpůsobení produktů či služeb na míru konkrétního klienta.

Personalizace jako konkurenční výhoda

Termín personalizace jsme vysvětlili v úvodu. Ale proč zákazníci preferují dlouhodobou spolupráci se značkou, která jim poskytuje personalizované zážitky? Důvod je prostý – nepřipadají si díky tomu jako jedni z mnoha. Jedinečné a relevantní zážitky v nich vyvolávají pozitivní emoce, díky kterým mají důvod k opakovanému nákupu. Pokud tedy stále přistupujete ke klientům stejným způsobem, zbytečně ztrácíte konkurenční výhodu.

Sbírejte a analyzujte data

Pro dosažení efektivní personalizace je zásadní systematický sběr a následná analýza dat. Moderní CRM systémy jsou v tomto směru nezastupitelné. Automaticky sledují a ukládají informace o každém zákazníkovi – od historie nákupů přes komunikaci až po interakce na webových stránkách.

Pokud momentálně hledáte vhodný software, vyzkoušejte český Outlook CRM eWay-CRM. Nabízí pokročilé funkce, díky kterým snadno analyzujete preference zákazníků a odladíte marketingové aktivity tak, aby byly co nejefektivnější.

Přizpůsobujte komunikaci i produkty a služby

Personalizace by měla být komplexní. Nasbíraná data byste proto měli využít v rámci komunikace (v e-mailech, textových zprávách – a třeba i přímo na webu, který je dnes možné také individuálně přizpůsobit) i v nabídce produktů a služeb. Jakmile zákazníkům zobrazíte relevantní zboží, prakticky ihned zaznamenáte nárůst prodeje až o desítky procent.

Nezapomeňte však na dodržování etických aspektů a respektujte soukromí zákazníků. Ochrana dat je klíčová k udržení důvěryhodnosti a dobrého jména.

You may also read!

Co s poškozeným autosklem?

Máte prasklé autosklo? Tak s vozem rychle zamiřte do servisu. Ani malá prasklinka sama od sebe nezmizí. Čelní autosklo patří

Read More...

Stali jste účastníky dopravní nehody? Budete potřebovat pomoc právníka

Dopravní nehoda, při které navíc dojde ke zranění, je nepříjemnou událostí, která může mít vážné následky nejen pro zraněné

Read More...

Proč ochutnat rumy z Karibiku?

Ochutnat rumy z Karibiku je jedinečný zážitek díky jejich rozmanitosti, bohaté historii a vynikajícím chuťovým profilům. Karibik je kolébkou

Read More...

Mobile Sliding Menu