Sílící konkurence napříč naprostou většinou oborů a rostoucí požadavky zákazníků. To je „kombo“, které na firmy klade čím dál větší nároky. Bez propracované strategie pro řízení vztahů je proto dlouhodobý růst podnikání takřka nemožný. V posledních letech je prioritou tzv. personalizace neboli přizpůsobení produktů či služeb na míru konkrétního klienta.
Personalizace jako konkurenční výhoda
Termín personalizace jsme vysvětlili v úvodu. Ale proč zákazníci preferují dlouhodobou spolupráci se značkou, která jim poskytuje personalizované zážitky? Důvod je prostý – nepřipadají si díky tomu jako jedni z mnoha. Jedinečné a relevantní zážitky v nich vyvolávají pozitivní emoce, díky kterým mají důvod k opakovanému nákupu. Pokud tedy stále přistupujete ke klientům stejným způsobem, zbytečně ztrácíte konkurenční výhodu.
Sbírejte a analyzujte data
Pro dosažení efektivní personalizace je zásadní systematický sběr a následná analýza dat. Moderní CRM systémy jsou v tomto směru nezastupitelné. Automaticky sledují a ukládají informace o každém zákazníkovi – od historie nákupů přes komunikaci až po interakce na webových stránkách.
Pokud momentálně hledáte vhodný software, vyzkoušejte český Outlook CRM eWay-CRM. Nabízí pokročilé funkce, díky kterým snadno analyzujete preference zákazníků a odladíte marketingové aktivity tak, aby byly co nejefektivnější.
Přizpůsobujte komunikaci i produkty a služby
Personalizace by měla být komplexní. Nasbíraná data byste proto měli využít v rámci komunikace (v e-mailech, textových zprávách – a třeba i přímo na webu, který je dnes možné také individuálně přizpůsobit) i v nabídce produktů a služeb. Jakmile zákazníkům zobrazíte relevantní zboží, prakticky ihned zaznamenáte nárůst prodeje až o desítky procent.
Nezapomeňte však na dodržování etických aspektů a respektujte soukromí zákazníků. Ochrana dat je klíčová k udržení důvěryhodnosti a dobrého jména.