Německo, Trier (Trevír) – město s pochmurnou historií

In Cestování

Ráno jsem prozkoumal cestu, vede kolem hor podél řeky. Vesnice, kde se nachází náš hotel, se jmenuje Leuven. Projíždíme kolem polí a vinic. Nakonec dorazíme do Triery. Počet obyvatel tohoto města je asi 100 000. Autobus zůstává na ulici a jdeme do katedrály.

Katedrála v Trier – Německo

Stavba této katedrály začala ve IV. století. V kostele se jménem svatého Petra, spíše v kapli, postavené v XVII. století, je uložena Ježíšova tunika. Chiton přinesla královna Elena. Ve východní kryptě stejné katedrály se nachází samotná hlava královny Eleny.

Procházím se po katedrále a cítím jemnou příjemnou vůni, jako by zde byly vonné vznešené květiny nebo to byla sladká vůně myrhy. Zajímalo by mě, odkud tato vůně pochází, když všude kolem jsou jen kamenné zdi a asfalt?  Obešli jsme chrám a došli k východní kryptě.  Na asfaltu před chrámem se objevil obrys svíček připomínající tuniku.

Vcházíme-li do zaoblené haly, zaujmou nás nádherná mozaiková okna z barevného skla a zvuky varhanní hudby. Zde můžete dát malou svíčku před basreliéf Ježíše.  Jdeme dál.

Trier

Přiblížili jsme se k římské bráně, jedná se o černou bránu (Porta nigra) – jednu z nejdůležitějších památek římského období, která se stala symbolem Trieru. Kameny jsou připevněny železnými konzolami, díky čemuž je brána ještě více jedinečná. Černá brána byla kdysi vchodem do římské pevnosti.

Pak odcházíme na tržiště, v jižní části je další chrám – kostel sv. Gangolfa. Tohle je gotický kostel. Jeho stavba byla zahájena v 15. století. Venku je kostel světlý v barvě se zlatými žlutými štuky v rozích a oknech. Impozantní je i bazilika Konstantina Velikého. Obešli jsme chrám, na nádvoří za chrámem vidíme krásnou zahradu s rybníkem. Dále jedeme autobusem na náměstí. Čeká nás návštěva opatství St. Matthew’s Abbey .

Před chrámem je velká plocha dlážděná dlažebními kameny.  Před kostelem byl postaven pamětní kříž – kříž poutníků. V uličce kostela nalevo je uctívaná ikona Matky Boží „Místo moudrosti“. Ikona je velmi neobvyklá, vypadá jako mladá dívka obklopená božskou aurou.

Město Trier se nám líbí. Úzké uličky s nízkými budovami se protínají na složitých křižovatkách. Jedeme po silnici s krásnou krajinou.  Za 40-60 minut dorazíme do malého Lucemburska s moderními ubikacemi. Domy jsou zde vyrobeny ze skla a betonu. Nakonec auto vyjelo do malé ulice a zastavilo se u dvoupodlažní budovy ponořené do zeleně.

Vyšplhali jsme se po schodech vyložených malými oblázky a navštívili útulný dům, kde všechny zdi v domě jsou ozdobeny malbami. Bydlí zde umělec, který maluje olejovými barvami. Hovoří s námi v angličtině. Nadešel čas odejít, už byla tma. Cesta trvá asi 40-50 minut. Děkujeme za vřelé přivítání.

You may also read!

Efektivní řešení pro každý průmysl s plastovými přepravkami od PK Group

V současném průmyslovém světě je logistika klíčová a efektivita manipulace s materiálem může znamenat velký rozdíl v produktivitě a

Read More...

Jak zpestříte svůj milostný život?

Dlouhodobé vztahy vyžadují pořádnou porci práce. Dříve či později si totiž uvědomíte, že začínáte pozorovat prvotní náznaky nebezpečného stereotypu.

Klíčové kroky k zodpovědnému hazardu s pomocí IPRH

Hazardní hry představují pro mnohé zábavu a vzrušení, avšak s sebou nesou i potenciální rizika. Odpovědnost za minimalizaci těchto