Nový a poslední model Lamborghini Aventador SVJ, neboli Super Veloce Jota, je pravděpodobně poslední nositel V12 jak ji známe. Pojďme se podívat na inovace, které tuto automobilku čekají a zabrousit trochu do historie.
Konečná pro samostatnou V12
Model Lamborghini Aventador SVJ je poslední, který bude poháněn klasickým motorem V12. Další modely s motorem V12, popřípadě V10 v Huracánu – pokud bude pokračovat – budou disponovat již elektronickou asistencí. Platí to i pro nové SUV Lamborghini Urus.
Problém s hmotností
S již zmíněnou elektrifikací supersportů Lamborghini přichází problém. A tím je váha. Technický ředitel uvedl: „Prozatím nemáme žádné správné řešení pro tuto situaci, ale víme, že úbytek hmotnosti bude klíčový pro elektromotry v našich vozech. Jde o největší výzvu co se týče budoucnosti supersportů.“ Lamborghini je dlouhodobým průkopníkem karbonové technologie, takže řešení na tuto situaci se jistě brzy objeví.
Písmeno „J“ v názvu se šetrně používalo pro řadu modelů
Té nejextrémnější verzi Lamborghini bylo kdysi dáno jméno Jota, přesněji Miura P400 Jota (což je výklad italského písmene „J“) z roku 1970. Nebo také Countach a Murcielago. Ale v roce 1993 Lamborghini vytvořilo Diablo SE30 Jota a o dva roky později byly dva tyto modely jednorázově homologované pro Japonský šampionát GT.
Jméno bylo vybráno podle pravidel Mezinárodní automobilové federace
V roce 1970 Lamborghini chtělo dostat svůj model Miura na startovní čáru, a tak si ředitel testovacích jízd Bob Wallace vypůjčil knihu pravidel Mezinárodní automobilové federace a zastavil se právě v příloze J. Tak vznikl název pro Lamborghini Jota. Nicméně model Miura se závodů nezúčastnil, vše se zastavilo na výběru jména.
Lambo nezanevřelo nad svými kořeny
„Jsme stále výrobci supersportů, na tom se nic nemění,“ řekl Domenicali. Chtěl tím dát najevo, že, zatímco Urus je momentálně nejprodávanější model všech dob, rozhodně nedefinuje tuto značku.
Nürburgring je klíčem k rozvoji
„Cílem našich inženýrů bylo dělat lépe než SV (Super Veloce – super rychle),“ říká Reggiani, „ale pro nás lepší znamená být nejlěpší.“ Jinak řečeno, cílem Super Veloce Jota nebyl standardní čas SV nebo výkon Huracánu, Lamborghini již od začátku mířilo na rekord Porsche GT2 RS.