Jak začít cvičit a konečně zhubnout!

In Sport

Jedna z největších výzev, se kterou se můžete při cvičení setkat, je nedostatek času. Ale ruku na srdce, opravdu nemáte na sportování čas nebo je časová tíseň jen první možnou výmluvou a záminkou k nicnedělání? Poradíme vám, jak si ke cvičení najít dostatek času a opravdu se k němu „dokopat“.

Výmluvy, výmluvy, výmluvy

Nedostatek času je nejčastěji se opakující výmluvou, jak ospravedlnit pasivitu a nechuť k pohybu. Ve skutečnosti však není nedostatek času ta nejobtížnější překážka, které čelíte, tou je totiž vlastní lenost! Zjistěte, jak najít čas, který potřebujete, abyste se dostali do formy a zvítězili nad svou pohodlností.

Je pravda, že únava, stres a současné rychlé životní tempo nenechávají mnoho prostoru ke sportování, ale všechno je otázka priorit. Denně kontrolujete Instagram či Facebook, koukáte na Netflix nebo sledujete videa na YouTube? Pokud je odpověď ano, možná máte čas, který tvrdíte, že vám chybí, jen si ho neumíte dobře zorganizovat.

Zorganizujte se

Představte si váš běžný všední den, vezměte si tužku a papír, vypište si všechny hodiny v týdnu, kdy byste reálně mohli cvičit. Identifikujte volné hodiny nebo okamžiky, vhodné k tréninku: Ráno před prací? Během obědové pauzy? Odpoledne po práci?Večer? Vstávejte dříve, zajděte do posilovny o polední přestávce nebo po práci, vyčleňte několik hodin na kratší cvičení doma, pohyb s rodinou nebo přáteli o víkendech…

Umět si efektivně zorganizovat vlastní čas je klíčovým předpokladem úspěchu. Začněte si tedy plánovat nejen ten pracovní, ale i volný čas a povinnosti, jako jsou nákupy, vaření, úklid, cvičení… Jakmile věnujete každé aktivitě prostor, všechno půjde hladce, bez přebytečného plýtvání časem a energií.

Stanovte si priority

Buďte k sobě upřímní! Pokud se opravdu chcete věnovat cvičení, budete mu muset obětovat čas, který vám možná nezbude na jinou činnost. Vždy je to něco za něco, protože den má pouze 24 hodin a nelze stihnout všechno. Nikdo ale netvrdí, abyste se sportu věnovali každý den. Dvakrát až třikrát týdně je postačující a časově schůdné i v případě, že se staráte o domácnost. Začleňte pohyb do týdenní rutiny a uvidíte, že se postupně stane zdravým návykem, kterého se již nezbavíte.

Dejte zelenou krátkým tréninkům

Zkuste krátké tréninky s vysokou intenzitou, jež jsou velmi efektivní, procvičíte při nich celé tělo a nestojí vás příliš času. Navíc k nim nic nepotřebujete, cvičí se jen s váhou vlastního těla.

K tomu si vyčleňte hodinu (nebo dvě) týdně na lekci jógy nebo Pilates, o víkendech choďte plavat, zaběhat si nebo na kolo…

Cvičte doma, ale poctivě!

Že máte tělocvičnu/posilovnu/jógové studio příliš daleko? Nevadí! Cvičte doma. Kromě toho, že každý měsíc ušetříte za členství, odpadne vám ztráta času dojížděním – a o to víc času bude na cvičení. Ale pozor! Cvičit doma chce velké odhodlání a silnou vůli.

Nenechte se ničím rozptýlit a pusťte se do toho!

You may also read!

Proč se vyplatí investovat do koupacího sudu? Důvodů je hned několik

Koupací sud slouží nejen k relaxaci a odpočinku, ale horká voda má pozitivní dopad také na lidský organismus. Po

Read More...

Elektronické cigarety jsou výborné pro odvykání

Leckterý milovník tabáku se dnes potýká s finančními problémy, jelikož cigarety a doutníky jdou cenově neustále nahoru a nezdá

Read More...

Výkonný mobil za několik tisíc? Rozhodně ano

Nezáleží na tom, jestli svůj telefon používáte k práci, studiu, jako navigaci do auta, pomocníka během socializace nebo pro

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu