Vznešená romantická přitažlivost drahých oděvů a bot

In Móda

Možná se vám nadpis článku zdá přinejmenším podivný. Někteří lidé (běžní spotřebitelé, novináři a blogeři) mají sklon věřit, že drahé věci vysoké kvality mají určitou duši, že lidé do své produkce vkládají celou svou duši, a proto se liší od běžných produktů hromadného trhu.

Samozřejmě, o některých věcech můžete opravdu říci „uděláno s duší, s velkou péčí, se zaměřením na ty nejmenší detaily“. Takové věci jsou však méně běžné, než by většina kupujících chtěla a hlavně drahé. Obvykle jsou vytvářeny v zakázkovém studiu nebo v malých výrobnách.  

Nelze se divit, že romantiku v továrnách nenajdete. Zaměstnanci velkých továren mají často poměrně skromné ​​výdělky – například Simon Crompton jednou poznamenal, že ti, kteří vyrábějí věci v britských továrnách, dostávají přibližně stejnou částku jako pracovníci supermarketů.  

Tovární dělníci mají velkou zátěž a práce je monotónní.  Například v britských továrnách při výrobě textilu jeden zaměstnanec obvykle provádí pouze jednu operaci nebo několik operací, které spolu úzce souvisejí. Jeho rukama projde každý den velmi velké množství produktů. U každého produktu tráví docela dost času a nemyslím si, že tady mluvíme o nějaké „investici duše“. Jde o poměrně monotónní a únavnou práci (ovšem lze ji samozřejmě provádět s veškerou péčí a dobrovolností).

Ukážu jednoduchý příklad z článku na webu jednoho z nejslavnějších britských výrobců obuvi – Crockett & Jones. Tento článek popisuje proces leštění vyrobených bot – provádí se pomocí speciálního nástroje a operátora jménem Mark. Cituji: „Mark v průměru denně vyleští kolem 300–400 párů bot a vyjadřuje se, že jediným problémem jeho práce je udržení jeho vysoké úrovně práce při zachování poptávky.”. Takže to trvá asi jednu a půl minuty pro každý pár (s 8 hodinovým pracovním dnem).  Osobně bych se z takové práce asi trochu zbláznil.  Práce v blízkosti stroje Goodyear, šití svarů a podešví, je také monotónní.  

To samozřejmě neukazuje na to, že boty Crockett & Jones jsou špatné, nízké kvality nebo dokonce jen obyčejné (ve skutečnosti jsou velmi dobré). Taky to neznamená, že zaměstnanci v takovýchto továrnách jsou jako roboti a jejich práce se jim nelíbí. Znamená to jen, že tovární obuv Goodyear obvykle nemá úžasný romantický podtext. Upřímně řečeno, jedná se o masový a kontinuální produkt a jeho výroba netrvá tak dlouho.

Nakonec chci také citovat z rozhovoru s Justinem Fitzpatrickem (The Shoe Snob Blog) s Alexandrem Nurulaevem, jedním z nejslavnějších mistrů testů kvality výrobků na světě: „Raději nemám nic společného s tovární metodou práce. Nejdůležitější pro mě je kvalita, ne kvantita. Nemám žádné časové limity. Pracuji na každé dvojici bot tak dlouho, jak je to nutné pro ideální výsledek. Takový luxus není cenově dostupný pro jakoukoli obuvnickou společnost na světě. Smutní lidé s velmi primitivními dovednostmi v barvení obuvi zpravidla sedí v továrnách. Každý den musí „razítkovat“ obrovské množství párů bot. Nemají čas ani touhu vytvářet umělecká díla. Prostě musí splnit plán. “

D. Vasfilov


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 100 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

You may also read!

Jaká kritéria si ohlídat při výběru nové autobaterie?

Autobaterie jsou nedílnou součástí všech motorových vozidel. Bez nich bude auto jednoduše nepojízdné. Pakliže vám současná baterie dosluhuje a

Read More...

Parfémy Giorgio Armani, které si musíte pořídit

Giorgio Armani je slavný italský návrhář, který založil stejnojmennou společnost. V módním průmyslu si vybudoval pevné postavení a Giorgio

Read More...

Svěřte revize jeřábů do rukou profesionálů

V současné době se jeřáby používají napříč mnoha odvětvími, přičemž nejvíce ve stavebnictví a strojírenství. Setkáte se navíc s

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu