Vznešená romantická přitažlivost drahých oděvů a bot

In Móda

Možná se vám nadpis článku zdá přinejmenším podivný. Někteří lidé (běžní spotřebitelé, novináři a blogeři) mají sklon věřit, že drahé věci vysoké kvality mají určitou duši, že lidé do své produkce vkládají celou svou duši, a proto se liší od běžných produktů hromadného trhu.

Samozřejmě, o některých věcech můžete opravdu říci „uděláno s duší, s velkou péčí, se zaměřením na ty nejmenší detaily“. Takové věci jsou však méně běžné, než by většina kupujících chtěla a hlavně drahé. Obvykle jsou vytvářeny v zakázkovém studiu nebo v malých výrobnách.  

Nelze se divit, že romantiku v továrnách nenajdete. Zaměstnanci velkých továren mají často poměrně skromné ​​výdělky – například Simon Crompton jednou poznamenal, že ti, kteří vyrábějí věci v britských továrnách, dostávají přibližně stejnou částku jako pracovníci supermarketů.  

Tovární dělníci mají velkou zátěž a práce je monotónní.  Například v britských továrnách při výrobě textilu jeden zaměstnanec obvykle provádí pouze jednu operaci nebo několik operací, které spolu úzce souvisejí. Jeho rukama projde každý den velmi velké množství produktů. U každého produktu tráví docela dost času a nemyslím si, že tady mluvíme o nějaké „investici duše“. Jde o poměrně monotónní a únavnou práci (ovšem lze ji samozřejmě provádět s veškerou péčí a dobrovolností).

Ukážu jednoduchý příklad z článku na webu jednoho z nejslavnějších britských výrobců obuvi – Crockett & Jones. Tento článek popisuje proces leštění vyrobených bot – provádí se pomocí speciálního nástroje a operátora jménem Mark. Cituji: „Mark v průměru denně vyleští kolem 300–400 párů bot a vyjadřuje se, že jediným problémem jeho práce je udržení jeho vysoké úrovně práce při zachování poptávky.“. Takže to trvá asi jednu a půl minuty pro každý pár (s 8 hodinovým pracovním dnem).  Osobně bych se z takové práce asi trochu zbláznil.  Práce v blízkosti stroje Goodyear, šití svarů a podešví, je také monotónní.  

To samozřejmě neukazuje na to, že boty Crockett & Jones jsou špatné, nízké kvality nebo dokonce jen obyčejné (ve skutečnosti jsou velmi dobré). Taky to neznamená, že zaměstnanci v takovýchto továrnách jsou jako roboti a jejich práce se jim nelíbí. Znamená to jen, že tovární obuv Goodyear obvykle nemá úžasný romantický podtext. Upřímně řečeno, jedná se o masový a kontinuální produkt a jeho výroba netrvá tak dlouho.

Nakonec chci také citovat z rozhovoru s Justinem Fitzpatrickem (The Shoe Snob Blog) s Alexandrem Nurulaevem, jedním z nejslavnějších mistrů testů kvality výrobků na světě: „Raději nemám nic společného s tovární metodou práce. Nejdůležitější pro mě je kvalita, ne kvantita. Nemám žádné časové limity. Pracuji na každé dvojici bot tak dlouho, jak je to nutné pro ideální výsledek. Takový luxus není cenově dostupný pro jakoukoli obuvnickou společnost na světě. Smutní lidé s velmi primitivními dovednostmi v barvení obuvi zpravidla sedí v továrnách. Každý den musí „razítkovat“ obrovské množství párů bot. Nemají čas ani touhu vytvářet umělecká díla. Prostě musí splnit plán. “

D. Vasfilov


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 100 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

You may also read!

Vhodně nastavená PPC reklama dokáže vašemu obchodu zajistit velké množství objednávek. Jak vše správně nastavit?

Oblast internetového marketingu je velmi složitým a neustále se měnícím organismem. Existuje nepočitatelné množství možností propagace, přičemž každá z

Read More...

Co by mělo být základem vaší online propagace? Buďte na prvních místech ve vyhledávání

Dnešní doba přímo vybízí k používání síly internetu pro účely propagace. Především majitelé e-shopů musí tuto oblast sledovat každým

Read More...

Kvalitní koberec je k nezaplacení

Vzhledem k tomu, jak velké množství druhů podlahových krytin je možné v současné době koupit, není vůbec divu, že

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu