Při komunikaci se zákazníky, kteří se rozhodli nastavit alarm, odborníci dospěli k závěru, že většina z nich si není plně vědoma možného výsledku.
Poplachové funkce lze rozdělit do 4 skupin:
Dálkové ovládání
Turbo časovač;
Informátor o stavu automobilu;
Zámky před zloději.
Funkce jedna „Alarm – dálkové ovládání“
Pokud ve standardním klíči vašeho vozu není žádná funkce dálkového ovládání, nastavení alarmu znatelně zvýší pohodlí.
Otevřete a zavřete centrální zámek automobilu.
Automaticky uzavírejte okna při zapnutí vozidla.
Nastartujte motor automobilu (alarm by měl mít tuto funkci) pro zahřátí prostoru pro cestující v zimě a chlazení v létě. Při implementaci této funkce imobilizér přestane chránit vaše auto.
Zapněte světlomety, abyste v noci osvětlili cestu k autu.
Otevřete pouze kufr auta, zatímco interiér vozu zůstává zavřený. Útočník se nemůže dostat do kabiny, když jste zaneprázdněni v kufru.
Funkce druhá „Turbo Timer“
Tato funkce umožňuje prodloužit životnost turbíny motoru. Protože turbína je velmi drahá, náklady na instalaci turbo časovače se více než vyplatí. Princip činnosti je velmi jednoduchý: řidič, který dorazil do cíle, opouští auto a zavírá ho alarmem. Motor automobilu pokračuje v chodu po dobu 5 až 10 minut a hladce ochlazuje turbínu. Je to hladké chlazení, které může výrazně prodloužit životnost turbíny. V takovém případě je vůz uzavřený a řidič se nemusí starat o jeho bezpečnost.
Funkce třetí „Informátor stavu vozidla“
Pomocí alarmu můžete obdržet následující informace o stavu vozu:
Teplota v kabině;
Napětí baterie (pokud startér otáčí motor pomalu, určí, zda je na vině baterie);
Signál o činnosti senzoru otřesů nebo otevření dveří, kapoty a kufru se dostane do poplachové klávesnice (funkce zpětné vazby) nebo do telefonu (poplašný systém je vybaven modulem GSM). Tato funkce je zvláště důležitá, pokud je vozidlo zaparkováno tak, aby jeho siréna nebyla slyšitelná, a použití sirén bude ze zákona zakázáno.
Čtvrtou funkcí je „Zámek před zloději“
Při rozhodování, zda instalovat zámky, je třeba vzít v úvahu dvě věci.
První věc: na všech moderních automobilech je nainstalován imobilizér – zařízení, které vám neumožňuje nastartovat motor bez standardního klíče (vydaného s vozem při zakoupení). Pouze profesionální zloděj může „obejít“ imobilizér a nastartovat motor.
Druhá věc: drtivá většina instalátorů alarmů pracuje podle vzoru, blokuje obvod palivového čerpadla, méně často spínací obvod spouštěče a ještě méně často vstřikovací ventil paliva nebo napájecí obvod zapalování. Profesionální zloděj, který řídí imobilizér, snadno odemkne výše uvedené věci. Na internetu je video, kdy zloděj zapíná benzínové čerpadlo z cigaretového zapalovače za 20 sekund pomocí dlouhého drátu s jehlou na konci. GSM alarmy vám umožňují dálkově ovládat auto a přijímat z něj informace, ať už funguje mobilní komunikace kdekoli.