I když je pro většinu lidí stěhování velmi náročným úkolem, kvůli kterému často nemohou i řadu dní před započetím akce spát, pořád jde o bezvýznamnou maličkost, tedy alespoň při srovnání se stěhováním velkých továrních strojů.
Obvyklé důvody stěhování
Dostat z bodu A do bodu B mašiny vážící klidně i několik tun není nic snadného ani laciného. Proto také existují pádné důvody, proč se do něčeho takového pouštět. Těch je rovnou několik.
Většinou se přepravují nové stroje objednavateli, případně se naopak vyřazují ty už nepoužitelné. Ke stěhování dochází i z důvodu krachu dané společnosti nebo když je potřeba přesunout výrobu někam jinam, třeba do modernější haly. Příčin je tedy celá řada.
Základem je plán
Firmy typu Ais Eurelo, které se zabývají přepravou strojů nejen v rámci našich luhů a hájů, ale jsou schopné dopravit zařízení kamkoliv po Evropě, si vždy před začátkem celé akce nejprve vytvoří podrobný plán.
V něm jsou samozřejmě zahrnuty všechny dopravní prostředky, které ke stěhování budou použity. Z pochopitelných důvodů se také zvažují jak hlavní, tak i vedlejší trasy. Běžně se totiž stává, že první určená cesta není z důvodu uzavírky použitelné, a tudíž se musí použít další řešení.
Naložení, fixace a vyložení
K naložení strojů se používají různé druhy techniky, jako jsou jeřáby, vysokozdvižné vozíky či transportní pásy. Zde samozřejmě záleží na rozměrech a hmotnosti konkrétních strojů. I když jsou mnohé mašiny skutečně velké a těžké, stále se mohou během převozu porouchat.
Z toho důvodu je potřeba je zaopatřit vhodným obalovým materiálem a samozřejmě se také musí řádně zafixovat. Tato opatření mají chránit nejen náklad, ale fungují i jako prevence proti případným nehodám během cesty.
Jakmile jsou stroje na místě, následuje jejich vyložení pomocí výše zmíněných metod a jejich montáž. Jak vidno, přeprava strojů není žádná maličkost.