Salzburg, výstup na Untersberg

In Cestování

Jedeme do Salcburku. Čistý vlak uhání rychlostí až 150 km/h. Krajina se mění v zelenající pole a lesy. Všiml jsem si, že v některých domech jsou fasády ze skla. Některé skupiny takových domů byly oploceny skleněnou stěnou z železničních tratí několik metrů vysokých. Vidíme čisté a uklizené vesnice. Po naší pravici je hřeben podhůří Alp.

Cesta trvá do podhůří Alp 30-40 minut. Konečně přicházíme k lanovce na horu Untersberg. Před odjezdem máme málo času. Výška zdvihu 1853 metrů. Výškový rozdíl je 1320 m. Čekáme v hale. Na zdi visí vzorek tlustého lana, sestávajícího z mnoha zkroucených drátů. Lano má tloušťku 4–5 cm, což je vzorek pro ty, kteří se bojí lanovky. Nakonec přišel náš čas. Používáme karty, vstoupíme do prosklené kabiny pro 15 cestujících. Stoupání je dost strmé. Zelené trávníky probleskávají pod námi a vesnice se proměňují v malé tečky.

Stoupáme nad les. Les v určité výšce se proměnil v holé skály. Blížíme se, jak se mi zdá, ke konečnému vrcholu. Podél hor můžeme vidět místy sněhové jazyky.

Zde se naše kabina blíží k zamlžené oblasti, už je to zóna mraků. Téměř nic není vidět, jako bychom se vznášeli v strašidelné mlze. A konečně hlavní vrchol. Opustíme kabinu. Je už zima + 3,5 ° C, sníh leží. Někteří lidé přišli v lehkých šatech.  Scházíme po vytyčené cestě. Mraky se vznášejí nad špatně viditelnou nížinou. Všechno je v oparu. Vzduch je neobvykle čistý a průhledný. Jak se nám krásně dýchá. Toto je Mount  Untersberg .

Zima a jaro na pohoří Untersberg v Salcburku

Obdivuji přírodu a skromnou krásu jehličnatých keřů, které obklopují okraje stezky. Ve sněhu jsem našel nenápadné šeříkové květy, vypadaly jako sněženky, schoulené ve sněhu na úbočí hory.

Kráčíme po dlouhé cestě. Následují nás další turisté, užívají si sníh a házejí sněhové koule. Dosáhli jsme strmého klesání stezky a otočili se zpět. Neuvěřitelně rychle uběhlo 50 minut. V teplé místnosti čekárny si můžete objednat horký čaj nebo kávu. Vracíme se.  Nebojím se výšek, užívám si pocit ptactva, jež ve výškách létají. Znovu sestoupíme skrze mlhu mraků a pomalu se pohybujeme přes ostré vrcholy skal a strmé olovnaté hory. Úžasně přizpůsobivá příroda. Vidím zde borovice rostoucí na strmém svahu, pevně přitlačené k jemné zdi. A tady je opět vesnice. Již na nástupišti čekal autobus. Stále máme volný čas a tak jsme se rozhodli navštívit park podél cesty.

Jakmile jsme dorazili do hotelu, ihned hledáme kavárnu. Zaujala nás jedna indická kavárna s názvem Mahárádža. Ovšem na večeři se velice dlouho čekalo a jídlo bylo hodně kořeněné. Vracíme se zpět podél řeky, která protíná celé město. Už se stmívá. Tok řeky je poměrně rychlý. Na protějším břehu jsou vidět 2 nebo 3 patrové domy v různých barvách – vypadaly velmi elegantně. Populace Salzburgu je asi 150 tisíc. Na ulicích je překvapivě málo lidí. Opravdu můžeme jen doporučit se před spaním projít po čerstvém vzduchu.

You may also read!

Klíčové kroky k zodpovědnému hazardu s pomocí IPRH

Hazardní hry představují pro mnohé zábavu a vzrušení, avšak s sebou nesou i potenciální rizika. Odpovědnost za minimalizaci těchto

Read More...

Kde hledat obrazy v aukci?

Starožitnosti a obrazy patří k věcem, které s přibývajícími roky rozhodně neztrácí na své hodnotě. Právě proto je možné

Zdravé a lahodné dobrůtky pro psy

Dopřejte svému chlupatému psímu miláčkovi kvalitní a lahodné dobrůtky jako zpestření jídelníčku, za odměnu po výcviku nebo jen tak